Hästens Jubilea

Uppdrag: Att ta fram en jubileumsprodukt inkl kampanj för att fira Hästens 160-årsjubileum
Idé: Att bygga på Hästens arv som sadelmakare, och att samtidigt hylla den ikoniska blårutan
Lösning: Vi använde de två mellanblå färgerna i det klassiska blårutiga tyget och skapade ett nytt tyg med denim-känsla och adderade ytterligare två blå färger för att skapa rutmönstret. Vi kompletterade det nya tyget med detaljer i konjaksfärgat skinn för att hedra sadelmakar-arvet och för att ge än mer jubileums-känsla till produkten. Sängen såldes tillsammans med gavlar i samma tyg eller tillsammans med en ny gavel helt i skinn. Annonserades i magasin, dagstidningar, i butik och online över hela världen.
Resultat: Sålde oerhört bra av sängen och ökade även försäljningen av gavlar i matchande tyg avsevärt. Genererade mycket PR runt om i världen.
image

Hästens Jubilea

Kommentarer inaktiverade.