DR

Hästens bäddlinnebox

Uppdrag: Göra ett dr för Hästens bäddlinnen som skulle skickas ut till drygt 10.000 adresser.
Idé/lösning: Vi gjorde ett vykort för varje bäddlinne-design vi hade i sortimentet. Vi skrev texter för respektive design och vilken person det skulle passa. Vi skickade sedan ut korten i en ask tillsammans med en rabatt-kupong längst ner i högen av alla inspirerande vykort.

hastens_postcardbox_800

Hästens Box of chocolate

Uppdrag: Hästens gjorde om sin varumärkesstrategi under 2010 och vi skulle informera våra återförsäljare om förändringen i samband med en julhälsning.
Idé/lösning: Hästens nyagamla ledord var Natural, Handmade, Best bed och Best sleep. Vi ville informera om detta samtidigt som vi skickade ut en svensk julhälsning, och gärna något som kunde styrka våra ledord. Vi skickade handgjord svensk choklad i naturliga svenska smaker och vi skickade tillsammans med asken ut en liten bok med information om svenska årstider och kopplade ihop dem med våra ledord som skulle användas kvartalsvis i kampanjer under kommande år.
Utskicket blev nominerat till Bästa DR på Inhouse-galan 2011.

box of chocolate

Hästens kontinentala sängar

Uppdrag: Att göra Hästens återförsäljare nyfikna på en ny kollektion kontinentala sängar
Idé/lösning: DR-utskick i två steg till återförsäljare. Del 1 teaser och del 2 inbjudan till presentation av tre nya kontinentala sängar. Temat för kampanjen var ”Something old, something new, something borrowed & something bluechecked” för att vi uppdaterat sängarna med en ny lagerbäddning som byggde på hur man gjorde sängar förr i tiden. Vi gjorde även en av bilderna med bröllopstema (bilden längst ner till vänster).

Hastens_news_dr

kontinentala

Kommentarer inaktiverade.